Refundácia na booking.com. Ako na to?
CK Knirsch 20. júna 2019
Približná doba čítania: 5 minút
Pri našich cestách pre ubytovanie najčastejšie využívame služby portálu booking.com. Už to bude zopár stovák nocí, čo nám poskytli prístrešie. Až pri našej poslednej ceste do Macedónska v Skopje sme ostali doslova na ulici.
Čo sa stalo
Zjednodušene povedané, ubytovávateľ sa na nás vy…… Doslova. Ak si chceš viac prečítať, môžeš v tomto článku. Teraz sa tomuto ale nebudeme venovať. Budeme sa venovať tomu, ako dostať naspäť peniaze, ktoré si ubytovanie strhlo už pred našou cestou.
Kde reklamovať?
Aj keď je booking.com iba sprostredkovateľ, vždy reklamuješ tam, kde si si danú službu objednal. Len je trochu ťažké sa dopátrať k nejakému zmysluplnému kontaktu alebo informácii na webe. Reklamačný protokol nájdeš až v samom závere stránky pod záložkou Riešenie sporov.
Vypíšeš požadované kontaktné údaje. Číslo rezervácie a PIN kód nájdeš napríklad v mailovom potvrdení objednávky. A čakáš. Hlavne v čase sezóny sa načakáš a možno sa ani nedočkáš odpovede.
Jednoduchšie si zavolať
Aj keď sa jedná o holandskú firmu, tak na telefonickej podpore sa dohovoríš aj so svojim materinským jazykom. Narazíš na slovensky ale aj česky hovoriaci podporu. Pre komunikáciu budeš potrebovať takisto číslo rezervácie a PIN kód.
Podpora booking.com v Slovenskom alebo českom jazyku
+421 (2) 6862 2640
Ako postupovať?
Ideálne je, keď ako prvý krok urobiš, že im pošleš všetky potrebné údaje cez formulár. A hneď na to im môžeš zavolať. Ideálne je, ak svoje tvrdenia pre reklamáciu máš doložené. Či už fotografie alebo screenshoty z komunikácie. To veľmi pomôže. Aj v našom prípade, keď sme ani nevolali, ale posielali sms správy cez WhatsApp na naše rezervované ubytovanie. Najprv komunikovali a potom sa odmlčali. A aj potvrdenie neskoršieho príchodu sme mali.
Výpis z účtu
Ak si už ubytovateľ strhol z účtu požadovaný finančný obnos, aj o tom budeš potrebovať doklad. Nestačí screenshot z obrazovky. Požadujú výpis z účtu. Ten urobíš aj v internetovom bankovníctve svojej banky, keď si to dáš vyexportovať ako PDF.
Všetky tieto dôkazy si booking overí a verifikuje. Následne si overuje pravdivosť údajov u ubytovávateľa. V našom prípade poskytovateľ nekomunikoval ani s booking.com. Tí majú pravidlo, čakať päť dní na odpoveď. Potom už dochdádza k refundácií finančných prostriedkov. A čo je veľmi pozitívne, všetko prebieha elektronicky. Nemusíš žiadne podklady fyzicky nikam posielať!
Refundácia
Všetky tvoje vynaložené peňažné prostriedky ti budú naspäť vrátené aj vrátane kurzového rozdielu do posledného centu. Preto je nutný výpis z tvojho účtu. Ak by si mal nejaké ďalšie spojené náklady s hľadaním náhradného ubytovania, ktoré by bolo drahšie, tak ti booking.com preplatí aj to. Ale takisto potrebuješ doklady. My sme toto neriešili, tak reálnu skúsenosť nemáme s týmto. Náhradné ubytovanie sme dokonca našli lacnejšie.
O tom, že refundácia je pripravená, ťa bude booking.com informovať prostredníctvom mailu v ktorom bude aj dôležitý link. To už vypíšeš len ďalšie údaje ohľadom karty a počkáš si, kým sa ti vrátia peniaze na účet.
Dôležitá rada
Nečakaj, že vypísaním mailu a podaním reklamácie to pre teba končí. Odporúčame ti, aby si ich neustále telefonicky bombardoval. Tým sa rýchlejšie dostaneš k svojim peniazom a úspešne vyriešiš reklamáciu. Vyššie uvedená telefonická linka je klasická linka, bez akejkoľvek zvýšenej sadzby.
Záver
Aj napriek tejto jedinej negatívnej skúsenosti, sme všetko k spokojnosti vyriešili. Naďalej budeme využívať služby booking.com na našich cestách. Stále platí to, čo opakujeme neustále. Stačí všetko čítať a neostaneš prekvapený nečakanými informáciami.
Prečítaj si ďalšie články
Príprava dokladov na cestu
Podľa toho kam cestujete potrebujete množstvo dokladov. Nevyhnutným základným dokladom je minimálne občiansky preukaz. V prípade, že cestujete mimo Schengenského priestoru (to je napríklad aj Anglicko) už potrebujete aj pas. A počet dokladov len narastá. Napr. poistenie na cestu, vodičský preukaz v prípade že idete autom, alebo si v cieli budete chcieť požičiať nejaký motorový…
Dovolenka v Uzbekistane (nákup leteniek)
Keďže WizzAir založil v roku 2019 dcérsku spoločnosť WizzAir Abu Dhabi začali sme sa obzerať, kam smerujú lety z Abú Dhabí smerom ďalej na východ. Omán je síce lákavý, Maledivy tiež (aj keď by sme sa tam asi unudili), ale čo nás zaujalo, sú tzv. “….stany”. Kazachstan, Kyrgyzstan (spisovne Kirgizsko) či Uzbekistan. Viac nebolo treba…
Plánovanie: Po vlastnej osi do Sakartvelo
Zatiaľ veľa ľudí má neopodstatnené obavy v naplánovaní vlastnej dovolenky, či výletu za hranice nášho štátu a radšej využijú služby cestovných kancelárii. Ale stačí chvíľa na internete a môžeš si urobiť dovolenku podľa vlastných predstáv za podstatne nižšiu cenu. My ti teraz ukážeme, ako sme si naplánovali vlastnú týždennú dovolenku v Sakartvelo.
Ako na online check-in u RyanAir?
Zakúpenie vysnívanej a najmä lacnej letenky je ten najjednoduchší krok. V druhom kroku, čo ešte treba urobiť, je check-in, čo môže byť pre niekoho nočnou morou. Najmä u nízko nákladových dopravcoch. Návod pre WizzAir sme už uverejnili. Druhý lacný dopravca je u nás RyanAir spolu s LaudaMotion.