Čo sa dá v Indii stihnúť za 7 dní – Plán

CK Knirsch 22. augusta 2016

Celý weekend strávený plánovaním, že čo ďalej, keď sa vystúpi v Bombaji. Bolo viac alternatív. Naplno využiť plných 7 dní v Bombaji, alebo si odskočiť na pláže do Goa? Prípadne keď už je človek tu, pozrieť si siedmy div sveta Taj Mahal, alebo… No možností je neúrekom.

V Bombaji sa tiež dá využiť naplno tento čas, ale je tu o niečo drahšie ako v ostatku Indie. Samotný Taj Mahal ma láka a tak som týmto smerom začal plánovať cestu. Po pozretí do mapy som zistil, že sa nachádza takmer na opačnom konci Indie od Bombaja mi pomaly prešla chuť sa tam pozrieť. Ihneď zavrhnem autobusovú a vlakovú prepravu a zisťujem, či tu nie sú nejaké nízko nákladové letecké spoločnosti. A predsa. IndiGo lieta niekoľkokrát za deň do Dillí za cenu 37,- € (jeden smer). 1500km tak prekonám za 2 hodiny, namiesto trmácania sa vo vlaku vyše 20 hodín. Z Dillí do Ágry sa už musím presunúť autobusom za nejakých 6,- €.

Taj Mahal
Kontrolujem za akú cenu sa dá v Ágre ubytovať a je to neporovnateľné s cenou v Bombaji či Dillí. Za už nadštandard, dám približne 10,- €/noc, čo možno by som ešte stlačil nižšie priamo na mieste a neriešil cez Booking.com. A to je ubytovanie priamo s výhľadom na Taj Mahal! Ok, tu strávim dve noci a potom čo ďalej? V hlave sa vynára jeden obraz, čo som kedysi dávno videl v dokumente o Indii.

Váránasí

Vraví sa, že kto nebol vo Váránasí, nebol v Indii. Mesto sa radí medzi najstaršie nepretržite obývané mesto na svete! Pre Indov je toto najposvätnejšie miesto, ako pre moslimov Mekka, pre kresťanov Nazaret a pre židov Jeruzalem. Tu odchádzajú hinduisti na druhý svet verejne rituálnym spálením na brehoch posvätnej rieky Gangy. Tak som zvedavý.

Varanasi

Mesto sa nachádza 600km od Ágry, ale časovo to je 12 hodín cesty autobusom či vlakom. Veľká dilema. Vrátiť sa do Dilí a odtiaľ ísť letecky, alebo predsa ísť po zemi. Po rôznom kombinovaní a zisťovaní informácií rezervujem lístok na autobus za 21,- €. Z Ágry štartuje tesne pred polnocou a vo Váránasí budem o 08:30 ráno. Ušetrím za ubytovanie a ešte sa aj vyspím. V Indii sú populárne tzv. semi-sleeper a sleeper autobusy. Vyzerá to v nich pohodlne a ešte lepšie ako v našich ležadlových vlakoch. Pre tu srandu to stojí.

Ubytovanie v meste cez Booking.com začína na smiešnej cene 3,- €/noc v hosteli a v nejakom “penzióne” za izbu pýtaju 4,-€/noc. Škoda, že podľa plánovača a nedostatku času budem tu síce plné dva dni, ale len jednú noc.

“Beranas je starší ako história, starší ako tradície, je dokonca starší ako legendy a vyzerá dvakrát taký starý ako to všetko dohromady” – Mark Twain

Naspäť do Bombaj

Tak, ako letecky pôjdem do Dillí, tak sa vrátim do Bombaj. Letenky začínajú na cene 42,- €. Zatiaľ ešte nekupujem, pár dní počkám, ako sa ukážu ceny. Tiež to lieta 4x za deň a stále mám časovú rezervu. Aj keď by som mal letieť až na druhý deň.

Následne bude jedno dňový oddych v Bombaji a príprava na let domov, zas zo zástavkou na Seychelloch.

Rozpis cesty po Indii:

07.10 Delhi poobede odlet
08.10 Bombaj príprava na veľmi skorý odlet na druhý deň

Rozpočet:

Ubytovanie v Bombaji: 44,- € (3 noci)
Ubytovanie vo Váránasí: 13,- € (2 noci)
Ubytovanie v Ágra: 5,- € (1 noc)
Ubytovanie v Delhi: 11,- € (1 noc)
Letenka Bombaj – Váránasí: 49,- €
Vlak Váránasí – Ágra: 19.59, – €
Vlak Ágra – Delhi: 11.38,- €
Letenka Delhi – Bombaj: 44,- €
Spolu: 187.97,- €

PS: Keď som to zrátal, tak cesta po Indii ma vyjde rovnako, ako keby som celé dni ostal v Bombaji 🙁

Letné kiná, Bratislava

Letné filmové večery v Bratislave

Prázdniny už začali a máme tu pre vás perfektný tip na celé leto a úplne zadarmo. Či už s deťmi alebo bez nich, môžete takmer každý deň navštíviť kino a pozrieť si nejaký film či rozprávku. Našli sme pre vás až 9 miest v rámci Bratislavy. Okrem posledného kina je to naozaj zadarmo. Stačí len…

Kúpa lístka na vlak India

Demo verzia: Byrokracia v Indii

Ešte som tam ani nevycestoval, a už som mal tú česť ochutnať byrokraciu Indie. Jednalo sa úplne o triviálne online zakúpenie lístkov na ich povestný vlak.

Check-in Ryanair

Príprava na odlet do Atén

Výhoda nízkonákladových letov je v tom, že žiadne ďaľšie dodatočné náklady nie sú nikde schované ak urobíte a dodržíte to čo treba. Letenky na výlet som už zakúpil pred mesiacom a zostáva si už urobiť len check-in.

Riád

Zabezpečujeme dovolenku v Maroku

Ako ste si mohli prečítať v predchádzajúcom článku, kúpa leteniek nie je nič hrozné a pri troche plánovania sa dá vyskladať zaujímava kombinácia s ešte zaujímavejším cieľom. V ďalšej časti si zabezpečíme ubytovanie a presuny.