Skip to content

Múzeum reklamy v Tokiu

Toto múzeum oslavuje históriu japonskej reklamy od feudálnych obchodných techník až po moderné televízne reklamy.

Približná doba čítania: 4 minúty

Tak ako všade, aj v Japonsku sú reklamy všade. Je tiež neslávne známe svojimi televíznymi reklamami, ktoré často šokujú svet svojím bizarným nádychom. Napriek tomu (alebo práve preto), že ju poznáme, však reklama zostáva do značnej miery nedocenenou formou umenia. Múzeum reklamy v Tokiu bolo založené v roku 2002 s cieľom upriamiť pozornosť ľudí na zábavné a kreatívne nápady, ktoré sa skrývajú v reklamách.

Chronologicky usporiadaná stála expozícia múzea začína rôznymi obchodnými vychytávkami z obdobia Edo, posledného feudálneho obdobia Japonska, približne z rokov 1603 – 1867. Naznačuje, že prvým marketingovým géniom na svete mohol byť Takatoshi Mitsui, čo podporuje aj známy konzultant v oblasti manažmentu Peter Drucker.

Ad Museum Tokyo

V roku 1673 Mitsui založil obchod s kimonovými látkami Echigoya a svojím inovatívnym obchodným prístupom rýchlo zbohatol. Namiesto toho, aby chodil od dverí k dverám po domoch potenciálnych zákazníkov, predával svoj tovar vo výklade a zároveň vo veľkom rozosielal hikifuda, ranú formu letáku s odvážnym sloganom, ktorý propagoval jeho zásady: pevné ceny a šitie na mieste. Z jeho podniku sa neskôr stal Mitsukoshi, najstarší obchodný dom v Japonsku, a Mitsui Group, jedna z najväčších korporátnych skupín na svete.

V 19. storočí našli šikovní obchodníci z Edo nespočetné množstvo spôsobov, ako propagovať svoje obchody. Medzitým umelci často zobrazovali vo svojich dielach vtedajšie podniky, od obchodov s kimonami na maľbách ukiyo-e až po čajovne v divadelných hrách, z ktorých niektoré fungujú dodnes.

Ad Museum Tokyo

Japonská reklama sa v období Showa, približne v rokoch 1926 – 1989, rýchlo zmodernizovala a prispôsobila západným trendom. Vplyvy hnutí secesie a art deco boli jasné ako facka a uspokojovali vkus širokej verejnosti. V zbierke múzea môžete spoznať aj mnohé názvy značiek z reklám tejto éry vrátane Shiseido, Calpis a Morinaga Milk Caramel.

Ako výstava pokračuje cez povojnové obdobie až po obdobie Heisei, môžete vidieť, ako sa reklama vyvíjala do konca 20. storočia. Množstvo plagátov, novinových výstrižkov a podobne je vystavených spolu s produktmi, ktoré propagujú, a slúži ako nostalgický výlet do minulosti pre tých, ktorí žili v týchto obdobiach.

Ad Museum Tokyo

K dispozícii sú aj štyri audiovizuálne kabíny v tvare mrakov zavesených pod stropom, v ktorých si návštevníci môžu pozrieť sortiment televíznych reklám vybraných podľa toho, aké “pocity” vyvolávajú: ” Yeah!”, “Love”, “Humm…” a “Wow!”

Okrem rozsiahlej zbierky má múzeum k dispozícii aj príručnú knižnicu, jedinečný obchod so suvenírmi a dočasnú výstavu, na ktorej sa zvyčajne prezentujú nedávno ocenené reklamy a ich tvorivé procesy.

Japonsko ponúka ďalšie miesta

Japonsko - Krátke info

, vlajka

Miestny názov: 日本
Hlavné mesto: Tokio
Úradné jazyky: japončina
Štátne zriadenie: konštitučná monarchia
Rozloha: 377973 km²
Časové pásmo: UTC +9:00
Mena: jen
Kód meny: JPY
Kurz (za 1 € dostaneš): 173.146 JPY
Medzinárodný kód krajiny: JP/JPN
Internetová doména: .jp
Predvoľba telefónneho čísla: +81

Blízke miesta do +/- 300km