Do anglického vidieckeho mesta Trowbridge prišiel tím prvýkrát v lete roku 2000. Boli v ňom dvaja pivovarníci, dvaja inžinieri a osem vládnych úradníkov. Všetci boli zo Severnej Kórey a prišli si prevziať pivovar. Ich vodca Kim Čong-il (obyvatelia Trowbridge ho prezývali “Kim Čong Ale”) nedávno rozhodol, že Severná Kórea potrebuje riadny štátny pivovar. Ale namiesto toho, aby postavil pivovar od základov, sa severokórejský vodca rozhodol, že si ho pôjde kúpiť.
Za 1,5 milióna libier kúpil 175-ročný pivovar Ushers of Trowbridge. Prišiel sem tím Rusov, ktorý úplne rozobral murovanú továreň, a potom Severokórejčania poslali takmer dve tisíc ton späť do Pchjongjangu. Štáb nenechal vôbec nič, zobral každú nádobu, sud, potrubie, maticu, skrutku, dlaždicu a záchodovú dosku v pivovare. Chceli vziať aj samotného pivovarníka, ale museli sa uspokojiť len s jeho vedomosťami. Kórejskí prekladatelia s ním strávili týždne preberaním výrobných postupov pri výrobe piva.
Len o 18 mesiacov neskôr, v roku 2002, ruský tím znovu postavil továreň na kapustovom poli vo východnom Pchjongjangu. Odvtedy sa pivovar nazýva Taedonggang Brewing Company a vyrába sedem druhov piva, pragmaticky pomenovaných od svetlého piva typu pilsner “Beer Number One” (“Taedonggang 1”) až po tmavý, čokoládový dunkel “Beer Number Seven”. Taedonggang sa považuje za jedno z najlepších pív dostupných na Kórejskom polostrove, a dokonca aj v rámci Ázie.
Napriek zdokonalenému štátnemu pivovarníctvu väčšina Severokórejčanov stále uprednostňuje lacnejšie a tvrdšie veci, ako je napríklad miestny likér sódžu. Vidiecki Severokórejčania musia na nákup piva používať prídely potravín, čo z neho robí luxusný tovar, ktorý si môže dovoliť len málokto. V hlavnom meste krajiny dostávajú muži poukážky na pivo (zvyčajne 1 – 2 litre mesačne), ktoré si môžu uplatniť v niektorom z pchjongjangských barov. Vo väčšine prípadov je však pivo stále záležitosťou strednej triedy, ktorá sa podobá skôr poháru dobrého vína než nápoju na párty.
Hoci Severná Kórea a pivovarnícka spoločnosť Taedonggang by chceli, aby sa svet sústredil na ich prekvapivo dobré pivo, pivovar stále zostáva majetkom tajomnej a tvrdej diktatúry. V roku 2016 sa v Pchjongjangu konal historicky prvý pivný festival, ktorý prilákal 45 000 návštevníkov. V roku 2017 však vláda festival bez vysvetlenia zrušila.
Súvisiace značky
KĽDR ponúka ďalšie miesta
KĽDR - Krátke info
- Miestny názov: Kórejská ľudovodemokratická republika
- Hlavné mesto: Pchjongjang
- Úradné jazyky: kórejčina, Severokórejský štandardný jazyk
- Štátne zriadenie: republika
- Rozloha: 120 538 km²
- Počet obyvateľov: 25 778 815
Hustota obyvateľstva: 213.86 /km² - Mena: severokorejsky won
- Kód meny: KPW
- Kurz (za 1€ dostanete):
- KPW: 975.763
- Medzinárodný kód: KP/PRK
- Doména: .kp
- Telefón: +850
- Typ zásuvky: Schuko, Europlug, NEMA 1-15
- Napätie a frekvencia: 220V / 55Hz
- Smer jazdy: vpravo
- Viza: Víza sú potrebné
- Platnosť pasu: 6 mesiacov
Blízke miesta do +/- 300km
- Múzeum Víťaznej vlasteneckej oslobodeneckej vojny 7,7 km
- Hotel Rjugjong 8,3 km
- Výstava medzinárodného priateľstva 118,4 km
Mohlo by Vás zaujať
Pozrite si ďalšie zaujímave miesta vo svete, ktoré stoja za naplánovanie ďalšej cesty.