Tour de Romania 2016 (3.diel): Hľadáme hrad Bran

CK Knirsch 7. augusta 2016

Asi sa nám spalo veľmi dobre. Prebúdzame sa až o 09:30. Rýchlo hádžeme rannú hygienu a kompletizáciu batožiny. Celú batožinu sa snažíme narvať do maličkého auta. Na raňajky sa znova vyberáme na schodisko na priečelie kaštieľa, keď po chvíli vybehne grófova manželka s otázkou či nechceme kávu. To sa nás ani nemusela 2x pýtať, a s nadšením prikyvujeme.

Pozýva nás do svojich súkromných priestoroch a s radosťou nám rozpráva o histórii kaštieľa či ich rodokmeni, ktorý majú zmapovaný až do roku 800. Predsa, je to grófska rodina, a tak asi s tvorbou rodokmeňu nebol veľký problém.

Castelul Gyulay Ferencz v plnej paráde

Rozpráva nám aj o problémoch s rekonštrukciou, ako im štát do všetkého kecá a vôbec neprispeje a nemajú možnosť získať ani dotácie z euro fondov.

Celú opravu realizujú svojpomocne a len z vlastných zdrojov. Napriek tomu vyzerajú šťastní a spokojní. I my na chvíľu sme sa tak cítili a keď pôjdeme na budúce okolo, určite sa tu zastavíme. Ak ich chceš podporiť, stačí si aj na jednu noc tu zarezervovať ubytovanie cez AirBnB. Radi ťa tu privítajú. My sme im tu navyše ešte nechali 10€ za výklad a prehliadku ostatných priestorov.

Vieš že priamo pri tomto kaštieli zastavoval aj známy vlak Orient Expres?

I po ceste narazíš na zaujímavosti

Zas sme sa tu nechtiac zdržali o čosi viac, ako bolo plánované, keďže dnes nás čaká dlhší presun k hradu Bran (3¾ hodiny). Tento hrad je známy práve príbehom o grófovi Draculovi.

Polovica cesty vedie ešte po diaľnici a od mesta Sibiu, posledných 120km už vedie okresnými cestami až do cieľa. Preto napriek relatívne krátkym vzdialenostiam ti navigácia môže ukázať neuveriteľné časy príjazdu.

Prestávku si dávame v meste Fagaras kvôli dominante, ktorú už vidieť z diaľky. Aj tak je čas na nejaké osvieženie. Z dominanty mesta sa vykľul pravoslávny kostol so zlatými kupolami. Krásu ktorú je vidieť zvonka nájdeš aj vo vnútri.

Predražené ubytovanie v Bran

Pred tým, ako zamierime do hlavného cieľa nášho tripu, radšej mierime najprv na naše ubytovanie. Rozhodli sme sa tak, lebo samotná dedina je doslova preplnená turistami a parkujúcimi autami. A tiež aj ubytovanie priamo v dedine Bran je niekoľkonásobne drahšie.

Z nášho ubztovania to máme na skok k hradu, približne 1½ km. Samotný domáci je svojská osôbka a snaží sa ti splniť všetko čo si želáš, samozrejme ak nemáš prehnané požiadavky.

Potvrdzuje nám aj nízku sumu za dve izby pre štyri osoby, ktorá bola 37.50,- €/noc. Táto cena je dokonca o niečo nižšia, ako on sám ponúka. Dostávame izby na úplne vrchnom poschodí s nádherným výhľadom na okolitú krajinu. Aj jeho angličtina je veľmi zrozumiteľná. Človek, ktorý ovláda iba veľmi úplný základ, ho pochopí a dorozumie sa s ním. Vysvetľuje nám, dokonca aj s názornou ukážkou, že hrad Bran, zatvára svoje brány o 18:00 a keď to chceme stihnúť, mali by sme okamžite vyraziť.

Za každú cenu nemusíme hneď vidieť hrad a preto riešime peší presun do mesta Bran na večeru a poobzerať si dedinu. Naschvál to pomenovávam dedinou, lebo za mesto sa to určite nedá považovať. Jedna hlavná cesta, s pár bočnými uličkami, jeden malý park a samozrejme hrad. Nič viac tu nenájdeš!

Pri takejto atrakcii, ako je Draculov hrad, nájdeš množstvo reštaurácii a stánkov so suvenírmi. Napriek tomu, že ako je spopularizovaný tento hrad, samotné ceny v reštauráciách nie sú prehnané a sú prijateľné. Dávame čorbu, mix tanier s klobásou, slaninou a syrmi ktoré zapíjame zas miestnym pivom Ciuc. Po preskúmaní ešte posledných otvorených obchodíkov sa poberáme naspäť na nocľah.

1 Comment

1. […] Už klasicky, opäť v nočných hodinách sa vraciame k našej nocľahárni. Pred spaním si dávame na schodoch kaštieľa vychladené pivo a odoberáme sa na spánok. Zajtra máme na pláne grófa Draculu. […]

Kaviareň New York v Budapešti

Kaviarne v Budapešti patria medzi tie najkrajšie na svete

V Budapešti máme v pláne navštíviť minimálne najkrajšiu kaviareň na svete. Aj keď New York Café je vychýrená, tak je tu ešte viacero kaviarní, ktoré jej môžu smelo konkurovať.

Kryštálový palác v Madride

Na jednu noc do Madridu

Veľmi sa nám zapáčilo cestovať niekam doslova na otočku, alebo aspoň jednu noc. Je to trochu tak uletený výlet, ale zas o to intenzívnejší. Minulý rok sme takto boli dva krát na Malorke a tentoraz v Madride.

Kolobežkosplav

Otestovali sme na vlastnej koži kolobežkosplav

Náš kolega, ktorý bol iniciátorom skúšobnej prevádzky požičovne kolobežiek Kostka ukecal kolegyňu na tento event s tým, že všetko je v pohode. Či už 13km presun na kolobežkách do Hainburgu (z ktorého sa vykľulo 15km) a následný splav po hlavnom toku druhej najdlhšej Európskej rieky po Dunaji. Stretnutie bolo naplánované v Karloveskej zátoke o 17.00…

Vlakom Bosnou a Hercegovinou

Cesta domov: Krížom cez Bosnu a Hercegovinu

Dovolenka sa kráti a my sa musíme z Mostaru vrátiť do 240km vzdialeného cieľa do Tuzly, odkiaľ máme let naspäť do Viedne. Táto vzdialenosť sa u nás dá prekonať za nejaké dve hodiny. Lenže Bosna a Hercegovina nemá takmer žiadne diaľnice a autom, ktoré nemáme, to trvá asi štyri.