Zrušenie letu zo strany leteckej spoločnosti
CK Knirsch 27. júna 2016
Približná doba čítania: 4 minúty
Deň pred online registráciou na let Budapešť – Istanbul – Budapešť mi v mailovej schránke pristál email, že môj naplánovaný let bol zmený. A to nielen dátum odletu ale aj príletu. Čo teraz?
Ihneď na prvý krát som si pomyslel, že to je zlý vtip. Tak som to začal dôkladne čítať. Tu som sa dozvedel, že bezplatne môžem akceptovať náhradný termín, ktorý bol o 2 dni kratší, môžem si rebookovať let na niečo úplne iné, ale záleží od konkrétneho letu či budem niečo doplácať. Prípadne môžem zrušiť celú rezerváciu a peniaze mi budú vrátené na účet a posledná možnosť je, že mi to vrátia na moje konto vo forme kreditu vo výške 120%. Hľadal som najprv rebooking letu na iný dátum, ale buď bolo všetko vypredané, alebo by som musel doplatiť rozdiel. Iné miesto bolo tiež s doplatkom. Pri tomto vyhľadávaní som zistil, že od augusta 2016, prestáva Wizz Air uskutočňovať túto linku a od 10/2016 bude túto linku prevádzkovať letecká linka Pegasus. V konečnom dôsledku som akceptoval navrhovanú ponuku, ale s tým boli spojené ďalšie problémy.
Problémy ani neboli so samotnou leteckou spoločnosťou, tu som už registráciu úspešne dokončil. Skôr išlo o prerezervovanie všetkých už zarezervovaných ubytovaní a ďalších lístkov. Ubytovania v Istanbule či Budapešti som rezervoval cez Booking.com našťastie s možnosťou bezplatného zrušenia a platby na mieste. Ubytovanie v Tulip Guest House, som prerezervoval bezproblémovo, keďže v danom termíne mal voľno. Horšie to už bolo v Budapešti, keď v náhradnom termíne, dané ubytovanie nebolo voľné a ďalšie ubytovanie už boli dosť finančne drahšie. Najprv som teda stornoval toto ubytovanie a cez AirBnB som začal hľadať náhradné a to už na dve noci, pretože sme si povedali, že keď nám skrátili pobyt v Istanbule, tak si predĺžime pobyt v Budapešti. Po pol hodiny hľadania som našiel v danom finančnom limite na internáte vysokej školy takmer v centre mesta, kde nemajú problém s príchodom okolo 23:30 z Bratislavy autobusom.
Na autobus som už tiež mal zakúpené lístky, storno síce už bolo s poplatkom, ale zmena termínu nie, tak som i toto využil. Student Agency to má našťastie prepracované, či už stránku alebo mobilnú aplikáciu. Takže v konečnom dôsledku, ak ste dosť flexibilný, nie je problém ani zmena termínu z nie vašej strany. Navyše to vyšlo tak, že naplánovaný odlet a aj prílet vychádzal na nedeľu 🙂 Dúfam, že už sa nič nezmení a za necelý mesiac poletíme.
1 Comments
Prečítaj si ďalšie články
WizzAir: Zmena termínu zo strany leteckej spoločnosti
Low cost letecké spoločnosti fungujú na úplne opačnom princípe ako cestovné kancelárie. Najlacnejšie letenky sú tie prvé a last minute ani neexistuje. Spoliehajú sa na to, že keď niekto musí letieť v konkrétny dátum, tak veľmi ani nehľadí na cenu. My práve využívame ten first minute kde občas dôjdeme aj k veľmi zaujímavým cenám, ale…
Ako ušetriť s Curve kartou
Pred nedávnom sme písali o základných výhodách karty Curve. Najmä možnosť si zoskupiť všetky svoje karty do jednej. Ale to nie je všetko. S Curve kartou vieš aj dosť ušetriť.
India: Zakúpenou letenkou to nekončí
Vlastne všetko sa to len začína. Letenka do Indie síce bola extra lacná, ale s odletom z Paríža. A aj tam sa treba dostať. A to nevravím o itinerári po ceste a priamo na mieste. Tak sa pozrime na to.
Flexibilné letenky s WizzAir
Chceš niekam letieť, ale nevieš kedy sa situácia s COVID-19 ukľudní? Kedy sa uvoľni možností bezpečnosti cestovania? Tieto otázky si hádam kladie každý. Letecká spoločnosť WizzAir ti ide v ústrety dnes a zajtra s ich službou WizzFlex. Škoda to nevyužiť, keď sú priaznivé ceny leteniek.
[…] mi nestačil jeden kolotoč s posunom termínu odletu, tak teraz kolotoč so stornom. Informáciu o tom, že sa niečo deje v Turecku, som dostal v […]